måndag 21 december 2009

Funderingar

Nu har jag funderat på min uppgift som ska handla om något jag inte har gjort, å det är mycket. Jag kan ju inte boka en flygreasa till utlandet, kan inte jag kan men vill inte är väl det rätta egen teligen, att hålla i en orm har jag försökt och den ormen har de väl inte hittat ännu för den fick vingar, skruvat i bilar har jag oxå provat för det är ett nödvändigt ont jag har blivit utsatt för, samma med skotrar. Sen har jag tusen andra ursäkter på saker jag inte har gjort. Men jag skulle vilja kalla mig en Ronja Rövardotter i mellan åt. Säger någon att det där klarar du inte av, då blänger jag till och sätter näsan i vädret och frågar HUR KAN DU SÄGA SÅ, OCH VARFÖR SKULLE JAG INTE DET?? då kan det komma ett lika snäsigt svar (särskilt när det gäller karlar) du är ju en kvinna, och är det någon gång någon ska få mig till att göra det så är det den komentaren.. Det har hänt att jag har fått ge mig, men det har inte hänt så många gånger, mina kära små änglar till söner känner sin mor alldeles för väl och vet vilka knappar de ska trycka på, de skulle kunna få mig att plocka ner månen eller något annat omöjligt..
Så resultatet av vad jag har funderat på, är nog att jag ska laga mat till min familj, för det är det enda som jag kan erkänna att jag inte kan, de är ju inte kul ensengång. Jag har en vissdel av stavningsvårigheter och inga lässvårigheter, men när det gäller att läsa en kokbok så lider jag av analfabetism. Jag har fått några kokböcker men dom har jag gett gubben, de innehåller inget intressant, det ska ju vara kriminalare, deckare eller rysare inan det blir kul med böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar